سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویتامین D و کرونا


کمبود ویتامین D در نقاط مختلف جهان بسیار شایع است ولی اکثر مردم از آن آگاهی ندارند.
دلیل این امر این است که علائم کمبود ویتامین D بیشتر مواقع ظریف و عمومی هستند، به این معنی که تشخیص این که آیا این علائم ناشی از کمبود ویتامین D هستند یا چیز دیگری، دشوار است.
اگر فکر می‌کنید ممکن است کمبود ویتامین D داشته باشید، مهم است که با پزشک یا مشاور سلامتی خود صحبت کنید و آزمایش‌ها تعیین سطح میزان ویتامین D خون خود را انجام دهید.
خوشبختانه، کمبود ویتامین D معمولاً قابل برطرف شدن است.
شما هم می‌توانید در معرض آفتاب قرار بگیرید، بیشتر غذاهای سرشار از ویتامین D مانند ماهی یا لبنیات غنی شده با ویتامین D را میل کنید. همچنین می‌توانید انواع مکمل‌های ویتامین D را مصرف کنید.
رفع کمبود ویتامین D ساده و آسان است و می‌تواند فواید بزرگی برای سلامتی شما داشته باشد.

نشانه? کمبود ویتامین D در بدن است:

1. مبتلا شدن بیش از اندازه? معمول به بیماری و عفونت
یکی از مهمترین نقش‌هایی ویتامین D در بدن شما، تقویت سیستم ایمنی بدن است تا بدن بتواند با ویروس‌ها و باکتری‌هایی که عامل مبتلا شدن به انواع بیماری‌ها هستند، مقابله کنید.
این ویتامین به طور مستقیم بر روی سلول‌هایی که مسئول مبارزه با عفونت‌ها در بدن شما هستند، اثر می‌گذارد.
اگر معمولاً بیمار شوید، به ویژه بیماری‌هایی نظیر سرماخوردگی یا آنفولانزا، کمبود ویتامین D ممکن است یکی از عوامل اصلی این حالت در شما باشد.
نتایج حاصل از چندین مطالعه بزرگ تجربی نشان می‌دهد که کمبود ویتامین D احتمال مبتلا شدن به عفونت‌های دستگاه تنفسی مانند سرماخوردگی، برونشیت و ذات الریه را تا حدودی افزایش می‌دهد. همچنین نتایج تعدادی از مطالعه‌ها و آزمایش‌های انجام شده در این زمینه نشان داده‌اند که مصرف مکمل‌های دارای ویتامین D با مقدار حداکثر 4000 IUs در روز ممکن است خطر مبتلا شدن به عفونت‌های دستگاه تنفسی را تا حدود زیادی کاهش دهد.
در یک مطالعه بر روی افرادی که به COPD یا همان اختلال مزمن انسدادی ریه مبتلا بودند، نشان داده شد که افرادی که به شدت دچار کمبود از نظر ویتامین D بودند، پس از مصرف یک دوره مکمل حاوی ویتامین D با مقدار بالا برای مدت یک سال، بهبود نسبتاً قابل توجهی را تجربه کردند.
خلاصه: ویتامین D نقش بسیار مهمی در عملکرد سیستم ایمنی بدن ایفا می‌کند. یکی از شایع‌ترین علائم کمبود این ویتامین در بدن، افزایش خطر ابتلا به بیماری یا عفونت است.
منبع وبلاگ اکالا